Τετάρτη 3 Μαΐου 2017

Τα σχόλια του συγγραφέα

Ο συγγραφέας έστειλε τα σχόλια του για κάθε μία ιστορία. Τα παραθέτουμε παρακάτω:

Όλες οι ιστορίες έχουν εξαιρετικό ενδιαφέρον και είναι πολύ δουλεμένες. Βέβαια πάντα στα κείμενά μας πρέπει να γυρίζουμε ξανά και ξανά. Επέλεξα να αργήσω να σας στείλω τις πρώτες εντυπώσεις μου, ακριβώς για να υπάρχει η ικανή εκείνη χρονική απόσταση ώστε να μπορέσετε κι εσείς να δείτε τα κείμενά σας ως αναγνώστες. Τώρα σίγουρα κι εσείς θα βρείτε πολλές αλλαγές που πρέπει να γίνουν, τις οποίες δεν βλέπατε πριν. Θυμίζω κάποιες βασικές αρχές:  οι ιστορίες πρέπει να έχουν αρχή μέση τέλος, πρέπει να περιέχουν δράση και εξέλιξη στην οποία μεταλλάσσονται οι ήρωες και τα δεδομένα, το τέλος πρέπει να φέρνει αποκατάσταση κι ελπίδα.
Σημαντικά : Ο αφηγητής  - ποιος μας λέει την ιστορία;
                       Ο χρόνος που μας τη λέει
                       Ο τόπος που διαδραματίζεται η ιστορία
                        Τα πρόσωπα – ήρωες της ιστορίας
Φυσικά βοηθός στη δράση είναι το χελιδόνι με το άσπρο φτερό.
Θα ήθελα να διαβάζατε δυνατά τις ιστορίες για να δείτε αν ρέει ο λόγος και να ξαναγράφατε όποια σημεία πιστεύεται ότι θέλουν διορθώσεις. Σας επισημαίνω μερικά στοιχεία τα οποία ίσως σας φανούν χρήσιμα.

Η κάρτα από την Μολδαβία
Κουράγιο κι ελπίδα
Έχει πολύ ενδιαφέρον που η αφήγηση είναι πρωτοπρόσωπη!  Δίνει ένταση και κάνει τα βιώματα προσωπικά. Πολλές φορές τα επίθετα και οι μετοχές κουράζουν και βαραίνουν το κείμενο. Ένταση δίνουν τα ρήματα, όταν μάλιστα καταγράφουν συναισθήματα.  Η πρωτοπρόσωπη αφήγηση βοηθά στο να δοθεί έμφαση στα συναισθήματα και τις ψυχολογικές διακυμάνσεις του ήρωα. 

Η κάρτα από Ρωσία (Μόσχα)
Ένα χελιδόνι στα κρύα …
Θα πρότεινα να ξαναγραφτεί σε πρωτοπρόσωπη αφήγηση, με κύριο αφηγητή το ίδιο το χελιδόνι. Επίσης όταν είναι φανερό για ποιον μιλάμε δεν χρειάζεται ξανά και ξανά η αναφορά στο όνομά του.

Η κάρτα από τη Σερβία
Το άσπρο φτερό
Θα ήθελα λόγο με μικρές προτάσεις. Στην μικρή πρόταση βρίσκεται η ένταση! Επίσης στην πρωτοπρόσωπη αφήγηση έχει σημασία να αποδίδεται σωστά ο «λόγος» και το «ύφος» αυτού που αφηγείται, κι αυτό το ύφος να ταιριάζει στην ηλικία και στο χαρακτήρα του.

Η κάρτα από τη Ρουμανία
Από Ρουμανία μας έρχεται μια κάρτα από τη Ζαμφίρα για την Φαουζέγια
Η επιστολική μορφή της ιστορίας της προσδίδει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Είναι σημαντικό να μην υπάρχουν λογικά κενά ενώ πρέπει να διευκρινίζονται περισσότερο οι αιτίες στις αλλαγές συμπεριφοράς και οι ψυχολογικές διακυμάνσεις.  Το χελιδόνι εδώ γίνεται διαμεσολαβητής να «ακούσουν» οι μεγάλοι τη μικρή ηρωίδα. Θα είχε ενδιαφέρον να διαβάζαμε τα γράμματα που τους πήγε το χελιδόνι.

Η κάρτα από τη Ρωσία (Κρασνοντάρ)
Το χελιδόνι με το άσπρο φτερό πετάει στο Κρασνοντάρ
Μια επιλογή που πρέπει να κάνει κάποιος στην τριπρόσωπη αφήγηση είναι μεταξύ Αόριστου και ιστορικού Ενεστώτα. Η ιδέα «δυο φορές πρόσφυγας» έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον αλλά χρειάζεται να εξηγηθεί με πιο απλά λόγια, ώστε να καταλάβουν τα παιδιά αναγνώστες. Επίσης χρειάζονται διευκρινίσεις στην πορεία που ακολουθεί το χελιδόνι.

Η κάρτα από την Ουκρανία (Οδησσός)
Η κάρτα από την Οδησσό
Ωραία ιστορία με δράση  στην οποία χρειάζεται μια μεγαλύτερη συμμετοχή του χελιδονιού.  Όχι να είναι απλά αγγελιαφόρος. Δεν δίνουν ένταση τα επίθετα. Χρειάζονται διάλογοι για να ζωντανέψει το κείμενο και να αποκτήσει ενδιαφέρον. Θα είχε ενδιαφέρον αν το κείμενο γραφόταν ξανά σε πρωτοπρόσωπη αφήγηση.
Η κάρτα από Γεωργία
Είναι ελεγμένες οι πληροφορίες για κάθε παιδί από κάθε εθνικότητα; Σωστή επιλογή η τριτοπρόσωπη αφήγηση. Σημαντικό που δίνεται έμφαση σε όσα ενώνουν διαφορετικά παιδιά, στις κοινές τους ανάγκες. Η ιστορία έχει και σωστή οικονομία, δηλαδή λέει όσα πρέπει και τα υπόλοιπα τα εννοεί.

Η κάρτα από την Αρμενία
Επισκέφτηκε πολλές χώρες και παντού βρήκε ένα παιδί που τον περίμενε και τον χρειαζόταν.
Μια φορά ο ουράνιος δρόμος έφερε το χελιδόνι με το άσπρο φτερό στη Συρία …
Ο λόγος χρειάζεται επεξεργασία για να εκφράσει καλύτερα μια ιστορία με τόσο ενδιαφέρον. Σε κάποια σημεία θα είχε αξία να δίνονταν περισσότερες εξηγήσεις μια και οι αναγνώστες είναι παιδιά. Επίσης καλύτερα να κατανοούμε το χαρακτήρα του χελιδονιού από τις πράξεις και όχι από τις δηλώσεις του.

Η κάρτα από την Ουκρανία (Μαριούπολη)
Η ιστορία που η Σοφία και η Νάντια είναι στο ορφανοτροφείο στη Μαριούπολη
Εξαιρετική ιστορία με ιδιαίτερο νόημα. Κουράζει ο πολύς διάλογος. Χρειάζονται ανάσες που να παρεμβαίνει ο αφηγητής και να μας φωτίζει πλευρές – συναισθήματα των προσώπων που μιλούν. Αυτό δεν μπορεί να γίνει μόνο από το διάλογο. Ωραίο το τέλος έκπληξη, ίσως χρειάζεται να εξηγηθεί περισσότερο με μια δυο φράσεις για το πώς νιώθουν τα κορίτσια. 

Σας ευχαριστώ για τη συνεργασία –
πάντα στη διάθεσή σας περιμένοντας τα ξαναγραμμένα κείμενά σας

Βαγγέλης 

Δεν υπάρχει σχόλιο για τη κάρτα από τη Σλοβακία. Επικοινωνήσαμε και περιμένουμε άμεσα το σχόλιο του. Θα το αναρτήσουμε μόλις το λάβουμε.

Για οποιαδήποτε απορία μπορείτε να επικοινωνήσετε και άμεσα με το συγγραφέα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εδώ μπορείτε να προσθέσετε το σχόλιο σας. Προσέχουμε τα σχόλια μας να τηρούν τον κώδικα δεοντολογίας.

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.